Στόχος της Παγκόσμιας Ημέρας Οικογενούς Υπερχοληστερολαιμίας είναι να τονίσει ότι η συγκεκριμένη πάθηση αποτελεί σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας, δεδομένου ότι είναι πολύ συχνή στον πληθυσμό και η παρουσία της εγκυμονεί εξαιρετικά υψηλό κίνδυνο για την εμφάνιση καρδιαγγειακών συμβαμάτων ή ακόμη και θανάτων σε νέους ανθρώπους.
Τεράστια σημασία έχει η έγκαιρη ανίχνευση των ατόμων του πληθυσμού που έχουν οικογενή υπερχοληστερολαιμία προκειμένου να εφαρμοσθεί η κατάλληλη θεραπεία, και μάλιστα από μικρή ηλικία. Η εφαρμογή μίας τέτοιας επιθετικής προληπτικής στρατηγικής αναμένεται να μειώσει τον αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο σε αυτούς τους ασθενείς. Επιπρόσθετα, η γνώση ότι ένα άτομο πάσχει από οικογενή υπερχοληστερολαιμία είναι σημαντική και σε επίπεδο προγεννητικής συμβουλής και οικογενειακού προγραμματισμού, καθώς εάν ένας από τους δύο γονείς πάσχει από Οικογενή Υπερχοληστερολαιμία, υπάρχει 50% πιθανότητα το κάθε παιδί να την κληρονομήσει.
Η Ελληνική Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης συμμετέχει κάθε χρόνο στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας για την Οικογενή Υπερχοληστερολαιμία στις 24 Σεπτεμβρίου ενημερώνοντας για τη συχνότητα και τη σοβαρότητα της νόσου, την κληρονομικότητα και την έλλειψη ευαισθητοποίησης, τον μεγάλο καρδιαγγειακό κίνδυνο, καθώς και για τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια διάγνωσης της νόσου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για την Οικογενή Υπερχοληστερολαιμία είναι μια εκστρατεία που δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε το 2012 από το FH Foundation με σκοπό την ενημέρωση του κοινού και των επαγγελματιών υγείας. Από το 2017 και κάθε χρόνο η Ελληνική Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης ενημερώνει το κοινό για τη συγκεκριμένη πάθηση με τους ακόλουθους τρόπους:
- Ενημέρωση αρμόδιων φορέων υγείας για τις δράσεις μας
- Συνεργασίες με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ατόμων με Οικογενή Υπερχοληστερολαιμία
- Συνεντεύξεις τύπου
- Ραδιοφωνικά σποτ
- Ενημερωτική ιστοσελίδα www.hellasfh.gr
- Ενημερωτικό έντυπο
- Ενημερωτικά Infographics
- Δημιουργία σελίδων στα social media @hellasfh (Facebook, Linkedin, Twitter)
- Διαφημιστικές καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης